به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

نزدیک شدن به امام زمان(عج) در ماه رمضان

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۳ ب.ظ | بازدید: ۲۱۳۷ | دسته بندی: مهدویت

امام زمان(عج) و ماه رمضان؛

قُرب به امام عصر(ع) در ماه خدا

ماه رمضان

 

پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:

«ماه رمضان برترین ماه سال قمری است.»

هم چنین در جایی دیگر ایشان فرموده : «مهدی(عج) سید و آقاست.»

 

اگر امروز امام مهدی(عج) برترین و کامل‌ترین انسان روی زمین است و ماه رمضان هم بهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد. اگر ماه رمضان، ماه ویژه سیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندی خاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه‌ای باشد.

 

در ماه رمضان سه نوع رابطه است:

  • پیوند امام مهدی(عج) و ماه رمضان،
  • پیوند سلوک عبادی و معنوی ما در ماه رمضان با امام مهدی(عج)،
  • رابطه سه گانه، یعنی رابطه ویژه امام مهدی(عج) با ما در ماه رمضان.

 

امام مهدی(عج) و ماه رمضان

زیارت آل یاسین شرح حالات عبادی و معنوی امام مهدی(عج) است. امام مهدی که راهش، امتداد راه پیامبر و امیرالمؤمنین و امام زین العابدین(ع) است. عبودیت و بندگی او نه از سر نیاز یا ترس، بلکه از سر درک حقیقت هستی و سپاس گزاری از خداست، عبودیتی که همیشه در وجود امام جاری است و در برخی حالات به نقطه اوج خود می‌رسد و ماه رمضان نقطه اوج بندگی امام است.

 

رسیدن به معبود در ماه رمضان به واسطه حضرت مهدی(عج)

فهم حقیقت رمضان و توفیق رسیدن به معبود جز با توسل به پیشگاه مهدی(عج) میسر نمی‌شود. دعای افتتاح هم در ماه رمضان درس سلوک می‌دهد که پروردگارا من خواهان تمام خوبی‌ها و کمالات هستم و می‌دانم که راه رسیدن به این کمالات توسل به امام مهدی(عج) است. پس مرا به برکت وجود او به نهایت نزدیکی به خود برسان.

 

هدایت معنوی و باطنی انسان ها به دست امام مهدی(عج) است و به برکت وجود معنوی و نورانی اوست که عالم هستی از فیض حق تعالی بهره‌مند می‌شود. حال اگر امام در نهایت بندگی باشد، در عبودیت او رحمت و مهربانی خدا نیز اوج می‌گیرد.

 

دعای امامان نشان می‌دهد که آن‌ها هم به درگاه حق تعالی رو می‌آوردند و برای کل هستی و به ویژه برای ما انسان‌ها از خداوند طلب بخشش می‌کردند. به همین دلیل است که می‌گویند به برکت سلوک معنوی امام، حیات بشری شکل می‌گیرد و امتداد می‌یابد و عالم به سوی کمال حرکت می‌کند و تنها با این تعبیر شب قدر معنا می‌یابد. 

نظرات  (۱)

پدرم مهدی (عج) ۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۱:۳۹
سلام و سپاس از حضور شما...
لینک شدید
فی امان الله ، یاعلی مدد
پاسخ:
سلام
لطف کردید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی