به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

نائبان خاص امام زمان چه کسانی هستند؟

يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۴ ب.ظ | بازدید: ۲۳۶۲ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(29)

 نائبان خاص امام مهدی(عج) چه کسانی هستند؟

پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 6MB)


اولین نائب خاص امام زمان(عج) ، جناب عثمان بن سعید بود او از قبیله اسد و ساکن شهر سامرا بود. و گاهی از او به نام عسگری هم یاد شده است. و چون شغل او روغن فروشی بود به نام سمّان هم در روایات از او نام برده شده است.

او هم نائب امام هادی(ع) و نائب امام حسن عسگری(ع) در میان چهل نفر از شیعیان او را به نائبی فرزند خودش امام زمان(ع) هم منصوب می‌کند.

نائب دوم محمد فرزند عثمان بن سعید هست او هم مانند پدر روغن فروش بود و در سامرا ساکن بود و از طرف امام حسن عسگری(ع) به نیابت امام زمان(ع) منصوب می‌شود. البته در توقیعات خود امام زمان(ع) او را به نیابت از خودش به شیعیان معرفی می‌کند.

نائب سوم حسین بن روح نوبختی است او از خاندان نوبخت، و ایرانی است در بغداد زندگی می‌کند. از وکلای نائب دوم است که بعد از رحلت نائب دوم از طرف امام زمان(ع) به عنوان نائب سوم به شیعیان معرفی می‌شود.

نائب چهارم علی بن محمد سَمُری هست که بوسیله نائب سوم به شیعیان معرفی می‌شود البته تمام این نواب به صورت مستقیم و تحت نظر امام(ع) انتخاب می‌شوند و به مردم معرفی می‌شوند.

در ضمن اینکه هر کدام از این نائبان، قرائن، شواهد و کراماتی داشتند که به این طریق باعث جلب اطمینان جامعه شیعی به خودشان و هدایت آن‌ها در مواقع مختلف می‌شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی